Preguntes freqüents

Sobre la Línia de Suport FemBloc

1. Què és FemBloc i quina és la seva missió?

FemBloc és un projecte pioner que aborda les violències masclistes en l'àmbit digital. La nostra missió és proporcionar suport, recursos i assessorament per afrontar les violències masclistes en línia, contribuint a la construcció d'espais digitals segurs i feministes.

2. Per què només va dirigit a les violències masclistes digitals?

Tot i que ens sembla primordial actuar davant totes les formes i àmbits de les violències masclistes, molts estudis apunten a la poca visibilitat d’aquest tipus de violències i de l’augment que estan experimentant. Creiem que les violències masclistes digitals han de ser tractades com una expressió més de les violències que pateixen les dones i persones LGBTI+, però que per les seves característiques concretes requereixen recursos específics.

Tot i això, treballarem conjuntament amb altres recursos d’atenció per poder donar una atenció i acompanyament integral.

3. Què ofereix la línia d’atenció de FemBloc?

Ofereix assessorament i acompanyament a aquelles persones que han experimentat violències digitals. Amb un enfocament holístic, oferim suport psicològic, assessorament legal i/o seguretat tecnològica. T'ajudem a identificar els tipus d'agressions digitals als quals t'enfprntes, realitzem una anàlisi de la situació i del risc amb tu, t'ajudem a revisar la seguretat dels teus comptes i dispositius, desenvolupem un pla de seguretat digital holístic i t'acompanyem a implementar-lo. Si es requereix, realitzar certificació digital d'evidències/proves.

4. Què NO ofereix la línia d'atenció de FemBloc?

- No som un servei de suport tècnic a l'ús. Oferim suport i acompanyament tecnològic en el marc del procés de confrontació i recuperació d'aquestes violències.

- No som un servei de peritatge infomàtic. Podem peritar en aquells casos que l'evidència és suficient i, com a equip, determinem que és necessari. En aquest cas es determinarà si el peritatge el fa Fembloc o es facilita contactes de persones perites externes.

- No som un bufet d'advocats. Oferim assessorament legal, i en el cas de voler cursar una denúncia i procés judicial podem recomanar advocades expertes especialitzades.

Sobre el projecte

5. Com puc contactar amb FemBloc o accedir als seus recursos?

Contacta la línia d'atenció a través de Whatsapp, Signal o Telegram al telèfon 643 528 573 o al correu electrònic atencio@fembloc.cat. Atenem els dilluns, dimarts i dijous de 10 a 19h. Pots trobar tots els nostres recursos a https//docs.fembloc.cat.

6. En quin idioma les podem contactar?

Pots contactar amb nosaltres en català, espanyol, italià i anglès.

Accessibilitat i privacitat

7. Què significa el botó de "Sortida Ràpida"?

Significa que pots sortir de la web sense necessitat de confirmació del teu navegador que estàs tancant la pestanya. Aquest botó està pensat per a persones que viuen violències masclistes i, que per tant, no conviuen en un entorn segur.

8. Què és el document de confidencialitat de dades i perquè he de signar-lo?

El document de confidencialitat de dades garanteix la privacitat de tota la teva informació. En signar-ho, ens dónes permís per manejar la teva informació de manera confidencial i protegida des de FemBloc. Aquest pas és vital per complir les lleis de privacitat i establir límits clars sobre l'ús de les teves dades, i assegura la teva confiança i protegeix la teva privacitat.

Torna